در كمي قبل تر مشكل پريدگي آنتن مربوط به مكالمات و پيامك ها ميشد و اگر گوشي شما دچار پريدگي آنتن ميشد شما را در مكالمه و پيامك محدود ميكرد اما در حال حاضر مسئله ي ديگري پايش را به ميان گذاشته و آن هم اينترنت سيم كارت است كه شما با پريدگي آنتن دسترسي شما به اينترنت از بين ميرود و ديگر امكان اتصال به آن را نداريد و در زماني كه تمامي كلاس هاي آموزشي به صورت اينترنتي ميباشند قطع ناگهاني اينترنت و وصل نشدن به آن ميتواند عواقبي را به دنبال خود داشته باشد به همين دليل ما در اين مقاله به تشريح علل پريدگي آنتن و راه حلهاي آن پرداخته ايم آنتن دهي ظاهري يا كاذب كه تقريبا معضل شايعي در بين دارندگان گوشي هاي هوشمند سامسونگ است، به حالتي گفته مي شود كه آنتن گوشي هوشمند شما به اصطلاح پر بوده ولي قادر به برقراري تماس نيستيد. براي برطرف كردن اين مشكل معمولا تعميركاران آي سي RF را عوض كرده و با استفاده از هيتر مشكل را حل مي كنند. در گوشي هاي هوشمند نوكيا اين مشكل نرم افزاري بوده و بدون باز كردن گوشي قابل رفع مي باشد اگر در هنگام روشن كردن موبايل آنتن وجود داشته و بعد از گذشت مدتي آنتن قطع شده و گوشي هوشمند شما ديگر آنتن دهي ندارد، به اين حالت، آنتن دهي لحظه اي گفته مي شود كه در بيشتر مواقع اين مشكل مربوط به آي سي پي اف ( با نام RF PA ) گوشي هوشمند شما است. البته در مواردي خاص اين حالت به خاطر مشكلات نرم افزاري مي باشد كه با اصلاح فاي پي ام حل گردد. در هر صورت براي رفع آن به يك تعميركار نرم افزاري احتياج داريد. در طراحي هاي جديد گوشي هاي هوشمند اندرويدي امكان دسترسي كاربر به منو و امكانات گوشي بدون سيم كارت وجود داشته و كاربر مي تواند در حالت NO SIM نيز از منو گوشي هوشمند خود استفاده كند. عبارت NO SIM در گوشي هاي هوشمند اپل مي تواند به معناي عدم تشخيص سيم كارت توسط دستگاه باشد. اگر سيم كارت در گوشي موجود است و عبارت Searching در بالاي صفحه نمايش ظاهر مي شود، براي برطرف كردن اين حالت فقط كافيست زمان و تاريخ گوشي را تنظيم كنيد. اگر سيم كارت در گوشي هوشمند موجود بوده و عبارت بالاي صفحه نمايش بين دو حالت No service و Searching در حال تغيير است، احتمالا گوشي هوشمند دچار مشكل سخت افزاري شده و آي سي Base Band بايد بررسي گردد. مشكلات آنتن دهي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي تواند دلايل متفاوت و زيادي داشته باشد، ولي مهمترين و معمول ترين آنها به شرح ذيل مي باشد: اگر مشكلات سخت افزاري و يا عدم شناسايي سيم كارت با ريست كردن گوشي هوشمند برطرف نشد، لازم است به يك تعميركار مراجعه كنيد. وارد آمدن هر گونه ضربه يا فشار به گوشي هوشمند، مي تواند يكي از دلايل اصلي عدم آنتن دهي باشد كه بهتر است با استفاده از قاب يا محافظ از به وجود آمدن چنين مشكلاتي پيشگيري كنيم. درست است كه همراه اول از بيشترين پوشش شبكه در كشور برخوردار است ولي زماني كه گوشي هوشمند شما از ايستگاه هاي مخابراتي دور باشد، قطعا شما مشكل آنتن دهي خواهيد داشت. در اين شرايط براي برقراري ارتباط بهتر است خود را هر چه سريعتر به يكي از ايستگاه هاي مخابراتي نزديك كنيد. برخي وسايل الكترونيكي يا آلومينيومي در محيط هاي سربسته آنتن دهي گوشي هاي هوشمند را دچار مشكل مي كنند كه با رعايت فاصله مناسب از اين وسايل مي توانيد انتن دهي گوشي خود را بهبود ببخشيد. اگر مشكل آنتن دهي گوشي هوشمند نرم افزاري باشد، مي توانيد رام گوشي خود را دانلود و روي موبايل نصب كنيد تا اختلال آنتن از بين برود. اين مشكل كه به هيچ وجه مربوط به گوشي هوشمند شما نيست، معمولا موقتي و عمومي بوده و از سوي همراه اول در اسرع وقت برطرف خواهد شد. اين مشكل هم از سوي اپراتورها بوده و در صورت بروز بايد تا زمان برطرف شدن مشكل صبر و تحمل پيشه كنيد. لازم است كاربران هرچند وقت يكبار چيپ سيم كارت خود را بررسي كنند تا به خاطر فرسودگي سيم كارت، مشكلات آنتن دهي نداشته باشند. در صورتي كه آنتن دهي گوشي هوشمند شما دچار اختلال شده، مي توانيد شبكه گوشي هوشمندتان را به حالت تنظيمات قبلي برگردانيد و سپس ميزان آنتن دهي را چك كنيد. براي گوشي هاي اندرويدي مراحل زير را دنبال كنيد: Networks Mobile < More < Wireless and networks < Setting در گوشي هاي اپل نيز از بخش Setting به Cellular رفته و گزينه ENABLE 4G را غير فعال كنيد. اگر اين كار مقدور نبود، يكبار گوشي هوشمندتان را خاموش و بعد از 10 ثانيه روشن كنيد ( Restart ). اگر از سالم بودن سيم كارت همراه اول خود مطمئن هستيد، با انجام دادن كارهاي زير مي توانيد آنتن دهي سيم كارت هاي همراه اول را تقويت كنيد: · نزديك شدن به پنجره يا قرار گرفتن در فضاي باز · غير فعال سازي برنامه ها و اپليكيشن هاي بلا استفاده · انتخاب دستي اپراتور شبكه اينترنت · ريست كردن گوشي يا Restart · خاموش و مجددا روشن كردن حالت پرواز يا ا Flight mode · آپديت كردن مرتب نرم افزارها · جدا كردن قاب يا محافظ گوشي هوشمند از بين بردن مشكلات مربوط به آنتن دهي معمولا براي سيم كارت هاي مختلف، اندكي متفاوت مي باشد، مثلا براي رفع مشكلات آنتن دهي سيم كارت هاي ايرانسل قبلا در پايگاه خبري رندباز مقاله اي منتشر شده است كه مي توانيد به آن مراجعه كنيد. به طور كلي مشكلات مربوط به عدم آنتن دهي به سه دسته تقسيم مي شوند:
1. آنتن دهي ظاهري
2. آنتن دهي لحظه
3. وضعيت بدون آنتن گوشي
مشكلات سخت افزاري و عدم شناسايي سيم كارت
وارد شدن ضربه و فشار به سيم كارت
قرار گرفتن در نقطه كور جغرافيايي
قرار گرفتن در كنار وسايل الكترونيكي
تغيير دادن رام گوشي
مشكلات اپراتوري همراه اول
بهم خوردن تنظيمات سوئيچ بين شبكه اي اينترنت
فرسودگي سيم كارت
خارج شدن شبكه گوشي هوشمند از تنظيم
- سه شنبه ۱۶ آذر ۰۰ ۱۰:۳۷
- ۱۹ بازديد
- ۰ نظر